Saturday 25 August 2012

My weird sense of humor

Siapa saye? click here



Seperti yang dirancang, entri kali ni berkisar tentang 'aku punya kepelikan terhadap lawak'.(susah beno nak translate, siapa tahu? help me!).

Tapi sebelum tu. . .

Cuba korang pejamkan mata, bayangkan korang berada di tempat ni, rasakan kesejukan yang bermain di jari  jemari  korang, kesegaran menghirup udara sejuk, tarik nafas perlahan-lahan dan lepas. 

sambung. . . .
My weird sense of humor


  • entri ini untuk memastikan aku ni manusia normal yang takde penyakit mental dan sewaktu dengannya. 
























Camni.

Seperti kebanyakan manushia lain, aku suka menonton cerita-cerita lawak yang ada di kaca tv macam 'Raja lawak', 'Maharaja lawak', 'super spontan', 'how i met your mother', 'the nanny', 'Hot in cleveland', 'Malcolm in the middle'(miss this one!),'senario episodes' dan yang terbaru 'Karoot komedia' dan macam2 lagilah rancangan2 lawak yang popular ituh (matilaa banyak komedi inggerish, omputih sgt!). 


Voguedevasstttt! ade umphh!

Aku memang very the suka cerita2 lawak yang macam ni sebab boleh lepas tension, betul ke tidak!!!! Tapi tak lah sehebat minat aku terhadap cerita2 sains fiksyen macam u know laa~ (tettt, lari entri!!).


Tapi yang hairannya, aku jenis yang tak gelak bila orang ramai sebok dok gelak kuat2 aku just dalam hati cakap 'lawak ke?(muka annoyed). 


'ermm, dia buat lawakkah? pikir jap.. . .

tapi bila sampai part yang orang tak gelak tu, aku akan merasakan lawak selingan dia lagi lawak dari lawak dia yang utama tu (byknye 'lawak', rejammmmzz!), yang ni aku bercerita pasal stand-up comedy la (yang org berdiri atas pentas dan buat lawak). 

bagi aku, lawak2 yang dirancang tu macam aku boleh agak apa dialog yang akan pelawak tu cakap. ada tak orang macam aku? angkat tangan please!! sebab bagi aku macam boring dan tak nampak au naturale~. Macam dirancang, 

i know la memang dirancang kan, tapi biarlah nampak macam kau spontan sikit, baru la very the au naturale~.baru gempak! macam jozan(lawak ka depa ni??hehe).

macam dalam cerita 'Hot in cleveland', nenek tua(betty white) dalam cerita ni adalah contoh pelawak yang tersangat-sangat lawaknya sampai aku gelak tak berhenti. sangat au naturale. Vassttt! (pergi google cepat!) 

dia tak perlu berpura2 buat lawak, just like that(petik jari). tapi lawak. tak payah bersusah payah. just 2 3 ayat je dah menggeletek punggung(eh?).kan? 

Dan aku juga jenis yang tengok pelawak dia dulu, tak kisah lah kawan ke, pelawak tv ke, stranger ke, senang cerita siapa2 la.

 kalau aku dah menyampah dengan orang tu, lawak dia yang segempak dewa pun aku buat muka tongkek ayam(camne tu? cuba korang try). yelah, dah menyampah, nak dengar lawak dia pun aku malas. korang pun macam aku kan? lagi2 lawak yang entah pape, yang dibuat2. over konfiden bagai. Kosser! (macam N*bil,but now dah ok sikit)

Mungkin aku jadi sedikit pelik macam ni sebab sedikit menyampah dengan perkembangan pelawak malaysia, i mean mungkin bukan salah dorang, just progress dia tak sehebat luar negara. 

Macam america, thailand pun lawak tau! indonesia aku x masuk sangat, kosser pekat sangat bahase, nak gelak pun macam 'hehehehe' jelah.kennzzzzz. 

Pelawak2 sangat diangkat diluar negara, but here, lil bit sad, but now i see a lot of progresses. 
Meriaahhhhhss! tapi ada juga lawak bodoh.kennzzz?

All in all, yang menjadi kehairanan aku, kenapa movie2 lawak melayu di pawagam lawak2 nya agak cliche? sangat2 basi, lemau, berulang2 dan sangat dibuat2. Macam s*nario the movie. bazir duit je pergi pawagam. kan? Tapi cerita2 kat astro lawak dia, Vaastttt! gempak!!. memang buat duit betul astro ni. congratezz!!
Sekian.

UMPHHH ke tidak!!
LeullllZZZZ!!!

Entri akan datang, click 'Very the NEXT-->'
my next posts would be-


'My weird sense of humor. . .guane?'
Sneak peek-
if ramai yang gelak, aku takleh nak gelak. Kenape ye? bagi aku, sense of humor aku, aku sendiri sangat susah nak ungkapkan bagaimana. Gelak aku yang paling kuat adalah bila yang lawak kecil2 tu, lawak selingan, not the big one. (DONE)

Next entri-->
'Tension.face'
Sneak peek-
that advertisement tak semegah! lepas ni aku takkan mudah percaya dengan segala janji-manji iklan pencuci muka kat kaca tv itu. semuanya bohong! Atau. . . .



'That weirdo.me'
Sneak peek-
aku rasa diri aku ni agak special lah, bukan apa, sebab rasanya tak ramai orang macam aku (matilaaa berlagak kemain!!). bukan apa, sebab. . . .


'The Diva.siapa?'
Sneak peek-
dia ni memang diva pujaan hati dan sanubari aku, yang paling cantik, yang paling gorgeous, yang paling hebat, yang paling disanjungi, the one and only. . .  


'Lough out loud.the dramas'
Sneak peek-
selera aku dalam menonton drama lawak mungkin sangat berbeza oleh sebab pengaruh sense of humor aku yang peliks itu sangat kuat. . 

'I need my pills!!.episodes'
Sneak peek
-tajuknya pun pelik, aku akan bercerita sedikit tentang pendapat2 aku secara terus terang, jadi ibarat aku adalah tidak normal seperti biasa. Very the membebel kind of. . .


'Very the wasting.student versus money'
Sneak peek-
-Students memang the very pakai duit pun masa belajar, tapi ada pulak yang tak menghengat dunia. .  .

4 comments:

  1. follow blog ne..blogger baru ke?? btw, kalo boleh turn off word verification..huhu..keep on blogging :)

    ReplyDelete
  2. nick, yup, baru 2 stengah haru berblogging... hehe,, thanks for the advice! i'll try my best.. >.<

    ReplyDelete
  3. setuju sgt! tp aku prefer cerita bunuh2,yg kejam2, yg 18^.. hahaha.

    ReplyDelete
  4. ahak, yang tu semua orang suka,,, teheeee!!

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi,
Sama2 datang lagi....

Tak meriahhhhhhzz pantun!